پردیس بافت جنوب

پردیس بافت جنوب

شرکت تولیدی پردیس بافت جنوب ، فعالیت خود را در زمینه تولید انواع جامبو بگ و بیگ بگ ، از سال ۹۹ آغاز نموده است.

جامبو بگ نوعی بگ یا همان کیسه بزرگ و با دوام برای حمل و نقل ذخیره و استفاده مجدد از مواد خشک و ریز مانند غلات بذر ،نمک، شکر، زغال سنگ سیمان و دیگر مواد است. جامبوبگ از جنس پلی پروپیلن پلی اتیلن یا پارچه های دیگر تولید میشود که در اصطلاع عام همان پارچه گونی شناخته میشود و معمولا دارای چهار یا دو دسته یک دهانه برای پر کردن و یک دریچه برای خالی کردن دارد. جامبوبگ با ظرفیت بالا انعطاف پذیری مناسب به کاهش هزینه حمل و نقل و آلودگی محیط زیست کمک کرده و به همین سبب مورد استقبال صنایع مختلفی قرار گرفته است. جامبوبگ ها با استفاده از جرثقیل یا لیفتراک به راحتی از قسمت بالا بلند شده و جابجا می شوند. جامبوبگ ها کم هزینه ترین و مناسب ترین نوع بسته بندی حمل و ذخیره سازی مواد فله خشک هستند که نیاز به بسته بندی دیگر ندارند. هر سال بیش از ۵۰۰ میلیون تن از محمولات در جهان با استفاده از جامبو بگ جابجا می شوند. 

جامبو بگ U پانل :

ین نوع بیگ بگ ها از سه تکه پارچه تشکیل شده اند. یک تکه به صورت يو شکل بوده و دو دیواره جانبی و کف کیسه را تشکیل داده و دو تکه پارچه دو وجه دیگر از دیواره های جامبو بگ را تشکیل میدهند. این نوع بیگ بگ ها جزء جامبوبگ های چهار بند بوده و دسته های آنها به خط دوخت بین دیواره های کیسه دوخته می شوند.

جامبو بگ چهار پانل :

در بیگ بگ چهار پانلی از چهار تکه پارچه مجزا برای هر دیواره جانبی استفاده شده است که هر تکه به یکدیگر و به کف کیسه دوخته می شوند. در این نوع جامبوبگ نیز دسته ها به گوشه های کیسه دوخته می شوند. 

جامبو بگ مدور گرد بافت :

جامبوبگ مدور از یک تکه پارچه گرد بافت که چهار دیواره را تشکیل می دهد و یک تکه پارچه دیگر که کف این بیگ بگ قرار دارد و به دیواره ها دوخته می شود. تشکیل میگردد. در جامبو بگ گردبافت دوختی بین دیواره ها وجود ندارد و دسته های آن به طرفین گوشه ها دوخته می شوند.

جامبو بگ بافل دار (جامبوبگ (Q)

جامبوبگ دارای قطعات تثبیت کننده می باشد که مانع از تغییر شکل کیسه یا به اصطلاح شکم دادن آن موقع پر شدن می گردد. این قطعات داخل کیسه قرار داشته و به گوشه های آندوخته می شوند. این نوع جامبوبگ فضای کمتری اشغال کرده و برای حمل و نقل مواد از طریق کامیونیا کانتینر با محدودیت فضایی مناسب می باشد.

جامبو بگ هشت بند:

جامبو بگ هشت بند به جامبوبگی گفته میشود که دسته های آن به خط دوخت بین دیواره ها دوخته نشده و در هر وجه از دیواره آن دو بند قرار دارد و به طور کلی در چهار دیواره هشت بند قرار می گیرد. انواع کیسه هایبیگ بگ هشت بند برای حمل سیمان قیر و غیره با ظرفیت بالای ۱٫۵ تن استفاده می شود.

جامبو بگ ضد آب لمینت دار :

بیگ بگ ضد آب دارای یک لایه آستر پلاستیکی در داخل کیسه می باشد تا مانع از کاهش رطوبت مواد شده و باعث حفظ بهتر آن گردد. لایه آستر میتواند به کیسه دوخته یا چسبانده شود یا به صورت آزاد داخل آن قرار بگیرد. از این نوع بگ در صنایع دارویی غذایی، شیمیایی پودر سنگ و غیره استفاده می شود.

کیسه جامبو بگ قیر

کیسه جامبوبگ قیر یا بیتو بگ قیر از یک پارچه مرغوب و با کیفیت چند لایه و یک لایه داخلی مخصوص با قابلیت تحمل دما تا ۱۲۰ درجه سانتیگراد تشکیل شده که مانع از ذوب شدن آن هنگام برخورد با قیر میگردد. مقرون به صرفه بودن سازگاری با محیط زیست سهولت جابجایی و محافظت از قیر در برابر رطوبت از جمله مزایای این جامبوبگ نسبت به سایر تجهیزات حمل قیر میباشد. تولید کننده بیگ بگ قیر باید از بهترین متریال برای ساخت این کیسه استفاده کند.

کیسه جامبوبگ در پوش دار :
 جامبوبگ در پوش دار در قسمت بالایی خود دارای یک در پوش بوده که باز و بسته می شود وکیسه از این قسمت پر شده و با بسته شدن در پوش از مواد محافظت می شود.

 کیسه جامبوبگ والودار : 

کیسه جامبوبگ والودار باید توسط دستگاه پرکن پر شود . این جامبو بگ دارای یک قیف در قسمت ورودی مواد می باشد که نازل دستگاه پرکن از آنجا وارد کیسه شده و بعد از پرشدن کیسه ، بند هایی م درون قیف قرار دارد بالا آمده و دریچه کاملا بسته می شود . در این نوع بیگ  بگ نیاز به دوخت سرکیسه نبوده و از مواد کاملا محافظت می گردد  . 

کیسه جامبوبگ دهانه باز : 

این نوع کیسه بدون درپوش و والو بوده و به سادگی پر می شود و قسمتی در ورودی کیسه برای محافظت از مواد وجود ندارد به همین دلیل معمولا برای مواد ارزان مورد استفاده قرار می گیرد . البته برای بسته شدن دهانه در بعضی از انواع این جامبوبگ امکان افزودن بند دور تا دور دهانه یا تعبیه کردن سوراخ هایی در لبه ها برای انجام بندکشی نیز وجود دارد 

کیسه جامبوبگ درب لیفه ای ( دافل) : 

این نوع جامبوبگ ها دارای یک دامن در قسمت ورودی هستند که بند داشته و بعد از پر شدن بیگ بگ ، دهانه به کمک بندها بسته می شود . در جامبوبگ دافل ، دسترسی به مواد کیسه راحت تر از سایر انواع کیسه ها می باشد . 

جامبوبگ ته بسته : 

جامبوبگ ته صاف یا ته بسته معمولا یکبار مصرف بوده و هیچ خروجی برای مواد در کف آن وحود ندارد . برای تخلیه مواد از جامبوبگ ته بسته باید سوراخی در کف آن ایجاد نمود . 

جامبوبگ با ولو ( قیف خروجی) : 

این نوع جامبوبگ دارای یک قیف تخلیه در قسمت کف میباشد و با باز شدن بند های قیف ، محتویات کیسه تخلیه می شود . امکان استفاده چندین باره از این نوع کیسه وجود دارد . گاهی جهت محافظت بیشتر از محتویات داخل کیسه از یک درپوش نیز در مف بیگ بگ دارای  قیف تخلیه استفاده می شود . 

جامبو بگ ته دافل : 

در این نوع جامبو بگ ، دافل یا دریچه دامن مانند در کف قرارگرفته که با بازشدن آن کیسه تخلیه می گردد . 

مزایای استفاده از جامبوبگ :

  • قابلیت نگهداری و حمل مواد در وزنهای بالا (بیش از ۵ تن)
  • وزن کم کیسه و توانایی تحمل محتویات تا هزار برابر وزن خود
  • جابه جایی آسان به دلیل وجود دسته های تسمه ای دوخته شده به کیسه
  • امکان استفاده چندین باره از کیسه با توجه به ضریب ایمنی و نحوه تخلیه محتويات
  • قیمت مناسب نسبت به سایر روشهای بسته بندی مواد
  • امکان سفارشی سازی و تولید بیگ بگ بر اساس درخواست مشتری
  • امکان چاپ متن و طرح روی کیسه

اندازه و حجم جامبو بگ :

 

  1. کیسه‌های استاندارد (Standard Bags):

    • ابعاد متداول: 90x90x90 سانتیمتر، 100x100x100 سانتیمتر، 110x110x110 سانتیمتر
    • حجم: 0.7 تا 1.1 متر مکعب
    • ظرفیت بار: 500 کیلوگرم تا 2000 کیلوگرم
  2. کیسه‌های حجم بزرگ (High Volume Bags):

    • ابعاد متداول: 90x90x120 سانتیمتر، 100x100x120 سانتیمتر، 110x110x130 سانتیمتر
    • حجم: 1.0 تا 1.5 متر مکعب
    • ظرفیت بار: 1000 کیلوگرم تا 2500 کیلوگرم
  3. کیسه‌های با ارتفاع زیاد (Tall Bags):

    • ابعاد متداول: 90x90x150 سانتیمتر، 100x100x150 سانتیمتر
    • حجم: 1.3 تا 1.7 متر مکعب
    • ظرفیت بار: 1000 کیلوگرم تا 2000 کیلوگرم
  4. کیسه‌های مخصوص محصولات خاص (Specialty Bags):

    • ابعاد و حجم متنوع: بسته به نیاز مشتری و نوع محصول
    • ظرفیت بار: بسته به نوع و حجم مواد قابل حمل

فرم سفارش محصول